اخبار محرمانه
ردپای سازمان‌های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی در زیر زمین‌های دمشق
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 00:54:52
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / در شبکه پیچیده‌ای از تونل‌ها که برای سیطره بر دمشق در غوطه حفر شده بود ردپای سازمان‌های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی به چشم می‌خورد.
پایگاه اینترنتی العهد لبنان در یادداشتی به قلم محمد عید آورده است: استفاده گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه از تونل‌ها گزینه‌ای دور از انتظار نبود آن هم با توجه به این که ارتش سوریه و متحدانش آموختند که چگونه از دشمنان خود سبقت بگیرند.
اما نکته غافلگیرکننده وجود شبکه‌ای از تونل‌های پیچیده است که برای سرنگونی پایتخت طراحی شده بود، تونل‌هایی که اگر حمایت اطلاعاتی مستقیم غربی‌ها نبود، تروریست‌ها با استفاده از توان خود قادر نبودند در انتهای آن‌ها خود را به بالای زمین برسانند. البته ارتش سوریه و متحدانش این موضوع را خیلی زود فهمیدند و طرح‌های لازم را برای شکست این راهبرد فراهم کردند.
زیر شهر دمشق و پیرامون آن، شهری دیگر از تونل‌های طبقاتی وجود دارد، تونل‌هایی که بسیاری انتظار دیدن آن‌ها را داشتند، اما به ذهن هیچ کس خطور نمی‌کرد که به شبکه‌ای چنین پیچیده، ممتد و در هم تنیده برسد که گروه‌های تروریستی برای به اصطلاح ”شب سقوط پایتخت“ آماده کرده بودند.
یک منبع نظامی در غوطه شرقی علت استفاده گروه‌های تروریستی از این تونل‌ها را ناتوانی آنان برای رویارویی با ارتش سوریه روی زمین عنوان کرد و گفت آن‌ها خیلی زود به این شگرد پناه بردند، اما با وجود این، ارتش سوریه و متحدانش ده‌ها عملیات تروریست‌ها را برای ورود به برخی مواضع حساس در پایتخت و پیرامون آن از طریق شبکه تونل‌ها خنثی کردند.
این منبع با قاطعیت تاکید کرد که برنامه ریزی برای احداث شبکه تونل‌های پیچیده و مستحکم از خارج صورت گرفته و ساخت آن‌ها با کمک سازمان‌های اطلاعاتی غرب و صهیونیست‌ها امکان پذیر شده است، سازمان‌هایی که انواع فناوری‌های جدید را در این زمینه در اختیار تروریست‌ها قرار داده بودند، زیرا آن‌ها ناتوان‌تر از آن بودند که بدون کمک این سازمان‌ها چنین شبکه‌ای ایجاد کنند.
منبع نظامی یاد شده، افزود مستندسازی شبکه تونل‌های حفر شده در غوطه، زمان و کار زیادی برد، زیرا ارتش سوریه آن را مورد پیمایش و بررسی فراگیر و کامل قرار داد که در پی آن مشخص شد طول تونل‌های احداث شده زیر غوطه به صد و هفتاد کیلومتر می‌رسد که بیشتر آن‌ها زیر خطوط تماس در مرز‌های پایتخت قرار دارند یعنی زیر محله‌های القابون، جوبر، عربین و حرستا که فقط 34 کیلومتر آن زیر محله جوبر قرار داشت و طول تونل‌های پیمایش شده زیر شهر عربین به 24 کیلومتر می‌رسید. باقی تونل‌ها زیر سایر مناطق غوطه قرار دارد که تونل‌های ویژه انتقال خودرو‌های سنگین و نظامی به خطوط تماس از جمله آن‌هاست.
هدف اصلی از به کار بردن جنگ تونل ها، سرنگونی دمشق، پایتخت سوریه بود، اما ارتش سوریه و متحدانش به سرعت قدرت خود را برای تعامل با این نوع راهبرد‌ها توسعه دادند و نبردی تنگاتنگ را با گروه‌های تروریستی به منظور دفاع از پایتخت آغاز کردند و این در حالی است که امروزه وسایل و تجربه کافی برای کشف تونل‌ها را در اختیار دارند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98601/ردپای-سازمان‌های-اطلاعاتی-غربی-و-صهیونیستی-در-زیر-زمین‌های-دمشق
بستن   چاپ