اخبار محرمانه
یک اصلاح‌طلب: مذاکره مجددا با آمریکا عبث و بیهوده است
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 08:12:21
اخبار محرمانه - پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: قربانعلی قائمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو هیئت موسس حزب تازه تاسیس جمهوریت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم‌، درباره درخواست اظهارات اخیر دولتمردان آمریکا مبنی بر آمادگی برای مذاکره مجدد با ایران گفت: در رقابت‌های بین‌المللی هر کشوری تلاش می‌کند که منافع خود را دنبال کند. بر همین اساس کشورها در چارچوب قوانین بین‌المللی که برای تمامی کشورها قابل احترام است، مذاکرات یبا هم انجام می‌دهند که مذاکرات هسته‌ای ایران با 6 کشور بزرگ دنیا نیز در راستای همین مذاکرات بود که در نهایت منجر به تصویب توافقنامه بین‌المللی برجام شد.
ی افزود: اما گاهی کسانی هستند که زیاده خواه و انحصارطلب بوده و جهان را ملک شخصی خود می‌دانند و مترصد تحمیل قوانین خودساخته بر مذاکرات بین‌المللی چون برجام بر می‌آیند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: آمریکایی‌ها در بحث مذاکرات هسته‌ای که در نهایت منجر به توافقنامه برجام شد، در عین حال که پای میز مذاکرات چندین ساله با ایران نشستند، قوانین بین‌المللی را به صراحت زیر سوال برده و به بیان عامیانه‌تر در اجرای تعهدات خود ذیل توافقنامه‌ای بین‌المللی دبه کردند.
قائمی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها امروز در پی این هستند که با افزایش فشارهای اقتصادی و متعاقب آن اختلاف افکنی در داخل کشور، مردم را از آینده نظام ناامید کنند، گفت: فردی که مذاکره انجام شده را زیر سوال می‌برد قطعا نمی‌تواند طرف قابل اعتمادی برای مذاکره مجدد باشد. بنابراین مذاکره مجدد با آمریکا همانطور که رهبر انقلاب نیز اشاره کردند، کاری عبث و بیهوده خواهد بود.
وی ضمن رد ادعای دولتمردان آمریکا مبنی بر احتمال رویارویی نظامی ایران و آمریکا یاد‌آور شد: در حالی که جنگی هم قرار نیست میان ایران و آمریکا در برگیرد، ما باید در آمادگی کامل قرار داشته باشیم.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تاکید کرد: تا زمانی که ما قدرت بازدارندگی‌‌مان را حفظ کنیم، هیچ کشوری به خود اجازه تجاوز به خاک ایران را نمی‌دهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98653/یک-اصلاح‌طلب--مذاکره-مجددا-با-آمریکا-عبث-و-بیهوده-است
بستن   چاپ