اخبار محرمانه
هشدار درباره وخامت حال زنان بازداشت شده در امارات
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 12:50:18
اخبار محرمانه - تسنیم / مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر درباره وخامت حال زنان بازداشتی در زندان الوثبه امارات هشدار داد.
به نقل از سایت عربی 21، مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر هشدار داد: مریم البلوشی و امینه العبدولی دو زن بازداشت شده در امارات در شرایط بدی به سرمی برند که باعث وخامت وضعیت جسمی آنها شده است.
این مرکز در بیانیه خود آورده است: مدیریت زندان الوثبه وارد اتاق های این دو زن شدند و به شیوه ای اهانت آمیز، آنجا را بازرسی و کتاب های آنها را مصادره کردند.
این بیانیه افزود: البلوشی از نارسایی کبدی و سنگ کلیه رنج می برد، اما مسئولان زندان مراقبت پزشکی لازم را با وجود درد بسیار وی، به عمل نمی آورند و همچنین از منتقل کردن او به درمانگاه یا تامین داروهای مناسب برایش خودداری می کنند.
این مرکز در بیانیه خود درباره العبدولی نیز گفت: وی از کمبود آهن و بیماری کبدی رنج می برد و مراقبت پزشکی لازم را دریافت نمی کند. العبدولی نیز به بیمارستان یا درمانگاه منتقل نشده و هیچ دارویی به وی داده نشده است.
این بیانیه تاکید کرد: تامین نکردن شرایط درمان لازم بازداشت شدگان زن و مرد، ناقض فصل سوم قانون فدرال به شماره 43 صادره در سال 1992 میلادی درخصوص زندان ها و مراکز تادیبی است.
در اوایل ماه جاری میلادی نیز مسئولان اماراتی مدعی شدند که علت جان باختن علیاء عبدالنور یکی دیگر از زنان بازداشتی در زندان مخالفت او با درمان و اعتصاب غذای چندباره بوده است. علیاء عبدالنور در اثر بیماری سرطان درگذشت.
احمد عبدالله الحمادی سخنگوی دادستانی کل امارات گفته بود که عبدالنور در بیمارستان به علت سرطان سینه درگذشت، اما سازمان دیده بان حقوق بشر فوریه گذشته از بدرفتاری مسئولان زندان با این زن خبر داده بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98785/هشدار-درباره-وخامت-حال-زنان-بازداشت-شده-در-امارات
بستن   چاپ