اخبار محرمانه
رویترز: فرانسه برنامه‎ای برای توقف آموزش نظامی در عراق ندارد
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 15:33:32
اخبار محرمانه - ایرنا / خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که پاریس هیچ برنامه ای برای توقف فعالیت های آموزش نظامی خود در عراق ندارد.
رویترز به نقل از این منبع نوشت: "در زمان حاضر هیچ تغییری در مورد مشارکت فرانسه در این ارتباط وجود ندارد"، پاریس 300 مربی آموزش نظامی را در عراق مستقر کرده است.
آلمان و هلند روز چهارشنبه به دنبال هشدار آمریکا از آنچه به عنوان تهدیدهای مضاعف نیروهای تحت حمایت ایران در معرض تشدید تنش بین واشنگتن و تهران نام می برد، اعلام کردند که آموزش نظامی در عراق را به حالت تعلیق در آورده اند.
رویترز افزود: وزارت امور خارجه آمریکا دستور داده تا برخی از کارکنان خود در سفارت واشنگتن در بغداد و کنسولگری آن در اربیل به آمریکا برگردند.
به گزارش ایرنا، دولت هلند روز چهارشنبه اعلام کرد که ماموریت خود در عراق را به دلیل وجود تهدیدی امنیتی به حال تعلیق درآورده است.
نمایندگی هلند در عراق در قالب این ماموریت، کمک های لازم را در اختیار مقام های محلی قرار می دهد.
نیروهای نظامی هلند مشغول آموزش نیروهای عراقی در شهر اربیل (شمال عراق) در این کشور هستند.
آلمان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که ماموریت خود را در بخش آموزش های نظامی در عراق، به حال تعلیق درآورده است.
تصمیم آلمان پس از هماهنگی با کشورهای شریک برلین در مبارزه با گروه تروریستی داعش در منطقه اتخاذ شده است.
برلین پس از آنکه وزارت امور خارجه آمریکا خواستار ترک کارمندان غیرضروری سفارت و کنسولگری خود در اربیل عراق شد، در جهت این تصمیم گام برداشت.
وزارت خارجه آمریکا دستور خروج تمام کارکنان "غیر ضروری" دولتی را از عراق صادر کرد.
همزمان سفارت آمریکا در بغداد نیز در بیانیه مشابهی ضمن تاکید بر این امر، از توقف خدمات معمول کنسولی در بغداد و اربیل خبر داد.
ناظران مسائل سیاسی، ادعاهای مختلف مقام های آمریکایی مبنی بر وجود تهدید علیه مراکز خود را بخشی از عملیات جنگ روانی آمریکا برای تحت فشار قرار دادن دولت عراق به منظور همراهی با فشارها علیه ایران توصیف کرده اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98874/رویترز--فرانسه-برنامه‎ای-برای-توقف-آموزش-نظامی-در-عراق-ندارد
بستن   چاپ