اخبار محرمانه
حمایت جریان صدر از ایران مقابل اقدامات تنش‌زای آمریکا در عراق
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 17:00:50
اخبار محرمانه - پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: یک عضو بلندپایه جریان «صدر» عراق درباره اقدامات تنش‌زای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.
«حاکم الزاملی» از سران جریان صدر گفت: «هر کس فکر می‌کند ایران لقمه راحت‌الحلقومی برای آمریکا خواهد بود، متوهم است».
الزاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت، ایران قدرت بالا، سلاح و موشک‌های دوربردی دارد و «در حال حاضر می‌تواند منافع آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد».
الزاملی تلویحا به متحدان عرب آمریکا در منطقه نیز هشدار داد و یادآوری کرد که موشک‌های ایران بُرد بلندی دارد و همچنان که می‌تواند منافع آمریکا در منطقه را بزند، چه بسا به کشورهای خلیج [فارس] و اسرائیل هم برسد». او هشدار داد که در صورت درگیری، «شمار زیادی از بیگناهان در عراق و دیگر نقاط، تاوان آن را خواهند داد».
در ادامه اقدامات تنش‌زای واشنگتن، وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه (روز گذشته) با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد، عراق را ترک کنند.
«علی جبار» عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق در واکنش به این اقدام ایالات متحده، آن را در دامه جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت که «اعلام غیر مستقیم جنگ علیه ایران و تحریک طرف ایرانی» از جمله اهداف واشنگتن درباره این اقدام است.
وی با اشاره به اینکه «این تحرکات آمریکا صرفا تلاش‌های تنش‌زا و فشار به طرف ایرانی است» تأکید کرد که واشنگتن از این طریق قصد دارد بهانه‌ای برای افزایش حضور نیروهای نظامی خود در عراق پیدا کند.
در همین ارتباط، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک درباره ادعای آمریکا در رابطه با بروز تنش در منطقه و اقدامات اخیر این کشور، تأکید کرد که این مسائل، آخرین پرده از جنگ تبلیغاتی آمریکا علیه ایران با استفاده از «گزارش های اطلاعاتی تقلبی» است که به منظور بهانه شروع یک درگیری احتمالی بیان می شود.
این نمایندگی تأکید کرد که «ایران هیچ تهدیدی برای هیچ کس در عراق یا سایر نقاط نیست و قصد حمله به هیچ جایی را ندارد. ایران به گواه تاریخش صرفا اقدام به دفاع از خودش می کند و هیچ راهبرد تهاجمی علیه هیچ کشوری نداشته و ندارد و مردم ایران تسلیم این جنگ روانی جدید نخواهند شد».
در روزهای گذشته رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی، با انتشار شایعه احتمال اعزام ده‌ها هزار نیروی آمریکایی به منطقه، تلاش کرده‌اند فزایی تنش‌آلود در قبال ایران ایجاد کنند.
با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتقادهای گسترده از گرایش‌های جنگ‌طلبانه برخی مقام‌های ارشد دولت او، گزارش مربوط به اعزام نظامیان آمریکایی به منطقه را رد کرده و بار دیگر مدعی شده که اطمینان دارد که ایران با آمریکا مذاکره می‌کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98898/حمایت-جریان-صدر-از-ایران-مقابل-اقدامات-تنش‌زای-آمریکا-در-عراق
بستن   چاپ