اخبار محرمانه
چالش ژن های خوب در احزاب
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 18:47:21
اخبار محرمانه - پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نقشی که اصلاحیه جدید قانون انتخابات مجلس به احزاب می‌دهد، اظهار داشت: امیدوارم نه در این دوره و نه در هیچ دوره‌ای دیگر از انتخابات‌های مجلس، با توجه به شرایط فعلی احزاب در کشور، انتخابات مجلس به صورت حزبی برگزار نشود.
عضو فراکسیون امید مجلس در تشریح علت این آرزوی خود، بیان کرد: دسترسی مردم به اطلاعات سیاسی را محدود کرده‌ایم و احزاب براساس منافع گروهی خود حرکت می‌کنند همچنین در صورت استانی شدن انتخابات مجلس مردم شهرهای کوچک و روستاها نمی‌توانند به نماینده خود در مجلس دسترسی پیدا کنند زیرا در این شرایط نماینده، نماینده مرکز استان است.
نقش دادن انتخاباتی به احزاب، اختیار ملت را محدود می‌کند
وی افزود: البته موافقان حزبی شدن انتخابات می‌گویند هر نماینده‌ای باید از حوزه انتخابیه خود نیز رای لازم را کسب کند، اما کسب 10 درصد آرا در حوزه انتخابیه فرعی بسیار ناچیز است و نمی‌تواند تعیین کننده باشد.
جلودارزاده ادامه داد: افراد دلسوز، معتمد و فعال منطقه‌ای اگر نخواهند با احزاب فعلی همکاری کنند، محکوم به شکست در انتخابات هستند، بنظرم نقش دادن به احزاب، اختیار ملت را محدود می‌کند.
نحوه ارتباط حاکمیت با احزاب ایراد دارد
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت حاکم بر احزاب و نحوه ارتباط حاکمیت با احزاب ایراد دارد، در کشور اسلامی بندگی خداوند، شرط اول اسلامیت انسان است و اگر انسان‌ها مجبور شوند بنده احزاب باشند، آن حزب اسلامی نیست.
وی با بیان اینکه بعضا احزاب سیاسی داعیه سلطه بر افرادی را دارند که در لیست آن‌ها کسب رای کرده‌اند، افزود: هماهنگی افراد فعال در یک حزب پذیرفتنی است اما سلب اختیار از آن افراد غیرقابل قبول است.
نمی‌تون پذیرفت ژن‌های خوب در احزاب برای دیگران تعیین تکلیف کنند
جلودارزاده اظهار داشت: احزاب باید به مردم تمرین دموکراسی ،هم فکری و تبعیت از اکثریت را یاد بدهند و نمی‌توان ‌‌پذیرفت چند نفر برای سایرین تعیین تکلیف کنند و به ژن‌های خوب و بد تقسیم شوند.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به همین دلیل این قانون شرکت مردم در مقدرات اساسی را کم‌کار می‌کند و موجب تقویت احزاب می‌شود، بیان کرد: معتقدم احزاب باید مردمی باشند و به مردم یاد بدهند چگونه در مشارکت برای تعیین سرنوشت خود اثر گذار باشند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98941/چالش-ژن-های-خوب-در-احزاب
بستن   چاپ