اخبار محرمانه
انتقاد ناتو از آلمان
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 20:57:23
اخبار محرمانه - تسنیم / یک مقام بلند پایه نظامی ناتو با اشاره به کمبودهای شدید زیرساختی در آلمان درباره توانایی این کشور برای برگزاری مانور نظامی گسترده این ائتلاف نظامی که قرار است در سال 2021 در این کشور برگزار شود ابراز تردید کرد.
به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، "منفرد نیلسون"، از دریاسالارهای عالی رتبه آلمانی ناتو از کمبودهای شدید در زیر ساخت های آلمان سخن گفته و درباره احتمال برآورده نشدن تعهدات ارتش آلمان در قبال ناتو در سایه این کمبودها ابراز نگرانی کرد.
در سال 2021 مانور نظامی ناتو موسوم به Steadfast Defender در مقیاسی بزرگ در آلمان برگزار خواهد شد. نیلسون که از دریاسالارهای بلند پایه آلمانی در ناتو است کمبودهای شدیدی در زیر ساخت های آلمانی می بیند که می تواند به مانعی در برگزاری این مانور بزرگ در آلمان باشد.
نیلسون در مصاحبه ای با روزنامه "دی ولت" آلمان به سال ها قصور و اهمال کاری آلمان در این راستا انتقاد وارد کرده و گفت: زیر ساخت های آلمان حتی جدا از بخش های مربوط به ارتش افتضاح است.
به گفته نیلسون در مانور بزرگ ناتو که در سال 2021 برگزار می شود بیش از 10 هزار نیروی آمریکایی و حدود 1100 خودروی زرهی به چندین بندر اروپایی منتقل می شوند. نیلسون تاکید کرد که من نگرانم بسیاری از پل ها و خیابان های ما نتوانند انتظارات از این مانور را برآورده کنند.
نیلسون همچنین در خطوط ریلی آلمان مسائل و مشکلات زیادی را دیده و گفت با توجه به در نظر گرفته شدن زمان پنج روزه برای انتقال تانک ها به آلمان در حال حاضر این امر با قطار امکان پذیر نیست.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/99013/انتقاد-ناتو-از-آلمان
بستن   چاپ