اخبار محرمانه
بی‌اعتمادی نامزد انتخابات آمریکا به گزارشات علیه ایران
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 00:08:06
اخبار محرمانه - یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا تأکید کرد که ارزیابی‌های اطلاعاتی انگلیس مبنی بر اینکه هیچ افزایش تهدیدی از سوی ایران در منطقه وجود ندارد، معتبرتر از ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا است.
به گزارش مشرق، «سیت مولتون» یکی از نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) با اشاره به استدلال‌های واشنگتن برای اعزام ناوگروه‌های ضربتی و یگان بمب‌افکن به خلیج‌فارس تصریح کرد که به ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا در خصوص تهدید ایران اعتمادی ندارد.
بیشتر بخوانید
کاخ سفید: ترامپ تصمیم‌گیر نهایی درباره ایران است
ظریف: تیم «ب» دست به خودکشی خواهد زد
این نماینده دموکرات ایالت «ماساچوست» در گفت‌وگو با برنامه «همین حالا» شبکه «سی ان ان» تصریح کرد: «جای ناامیدی است که نمی‌توانم بگویم که به اطلاعات آمریکا و دولت آمریکا اعتماد دارم. اما بر اساس هر آنچه که مشاهده کرده‌ام، خواه محرمانه و خواه غیرمحرمانه‌، فکر می‌کنم ارزیابی انگلیس بسیار در این مورد بسیار دقیق‌تر است».
«کریستوفر گیکا» معاون انگلیسی ائتلاف تحت رهبری آمریکا این هفته گفت بر خلاف آنچه واشنگتن اعلام کرده، از نظر او هیچ افزایش تهدیدی در منطقه از سوی ایران وجود ندارد.
با اینحال طبق گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با ارائه اطلاعاتی درباره افزایش «تهدیدات ایران» در منطقه، دولت آمریکا را به سوی استقرار ناوگروه ضربتی در خلیج فارس و صدور دستور خروج کارکنان سفارت آمریکا در عراق سوق داد.
در روزهای گذشته رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی، از جمله به انتشار شایعه احتمال اعزام ده‌ها هزار نیروی آمریکایی به منطقه، تلاش کرده‌اند فزایی تنش‌آلود در قبال ایران ایجاد کنند. با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتقادهای گسترده از گرایش‌های جنگ‌طلبانه برخی مقام‌های ارشد دولت او، گزارش مربوط به اعزام نظامیان آمریکایی به منطقه را رد کرده و بار دیگر مدعی شده که اطمینان دارد که ایران با آمریکا مذاکره می‌کند.
وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد عراق را ترک کنند.
مولتون که خود از کهنه‌سربازان جنگ افغانستان است در ادامه، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مسبب سوق دادن رئیس‌جمهور آمریکا به سمت جنگ با ایران دانست و گفت: «وحشتناک است که نوع حرکت به سمت جنگ با ایران تا این اندازه شبیه حرکت به سمت جنگ عراق است. در آن زمان، ما دیک چنی و جان بولتون را داشتیم که رئیس‌جمهور جورج بوش، را که هیچ شناختی از نبرد میدانی و اینکه نبرد واقعاً چیست نداشت، به سمت یک جنگ فاجعه‌بار در عراق سوق داد».
وی ادامه داد: «امروز، ما جان بولتون را در همان نقش آن زمان‌هایش داریم که ترامپ را… به سمت جنگ با یک دشمن خطرناک‌تر سوق می‌دهد».
این نماینده دموکرات ایالت ماساچوست در پایان تأکید کرد: «جنگی را بدون آنکه برنامه‌ای برای پایان دادن به آن داشته باشید، آغاز نکنید و کاملاً روشن است که این دولت هیچ برنامه‌ای ندارد».

http://www.SecretNews.ir/fa/News/99071/بی‌اعتمادی-نامزد-انتخابات-آمریکا-به-گزارشات-علیه-ایران
بستن   چاپ