اخبار محرمانه

آخرين مطالب

تحليل خواندني بني صدر از موضع اوباما در مورد سوريه

استدلال اوباما استدلال آدم هاي عاجز است سیاسی

  بزرگنمايي:



اخبار محرمانه- ابوالحسن بني صدر رييس جمهور نخست که از ايران گريخت ؛در گفتگويي شديدا به آمريکا تاخت و از موضع اوباما در قبال سوريه انتقاد کرد.
بدون تاييد همه قسمت هاي سخنان او خواندن اين مصاحبه نشانگر مواضع حق جمهوري اسلامي و مواضع ضعيف آمريکاييان است.
بني صدر گفت:امروز روساي دولتهاي آمريکا، روسيه، انگلستان، فرانسه و ... درباره سوريه کنفرانس داشتند. قبل از گفتگو با شما تلويزيون فرانسه مي گفت: «آقايان اوباما، اولاند و کامرون نتوانستند اکثريت 20 کشور حاضر در اجلاس جي 20 را براي جنگ قانع کنند» آمريکايي ها امشب قرار است ليست کشورهاي موافق حمله نظامي را منتشر کنند. از موضع استواري که آقاي پوتين مبني بر حمايت از سوريه گرفته است و از اينکه آقاي بانکي مون با حمله به سوريه مخالفت سختي کرده است و خبرهايي که منتشر شده است، بنظر مي رسد آقاي اوباما نتوانسته است اکثريت سران 20 کشور را قانع کند که رژيم اسد سلاح شيميايي بکار برده است. صحبت آقاي اولاند درباره سوريه نيز خيلي گويا است زيرا مي گويد: «ما قبل از انتشار گزارش کميته تحقيق سازمان ملل کاري نخواهيم کرد»، در حاليکه قبلا مي گفتند تمام اسناد مبني بر استفاده رژيم بشار اسد از سلاح شيميايي در اختيار ماست. گزارشهاي ديگري نيز منتشر شده است مثلا خبرنگاري مي گويد: «مخالفين بشار اسد نزد او اعتراف کرده اند که پرنس بندر اسلحه شيميايي را در اختيار آنها گذاشته است و آنها چون شيوه به کار بردن آنرا نمي دانستند، اتفاقي منفجر شده است و اين مصيبت را به بار آورده است.» قبل از اين خبرنگار، ديگران نيز چنين حرفهايي زده بودند. اصل ماجرا اين است که 20 کشور پذيرفته اند که سلاح شيميايي بکار رفته است ولي به استدلال آمريکا، فرانسه و انگلستان مبني بر استفاده رژيم بشار اسد از سلاح شيميايي قانع نشده اند، در نتيجه آقاي پوتين امروز موضع قاطعي اتخاذ کرده و گفته است: «هرگاه آمريکا به سوريه حمله کند، برخلاف مقررات و قوانين بين المللي عمل کرده است و دولت روسيه به حمايت خود از رژيم سوريه ادامه خواهد داد!» دبيرکل سازمان ملل نيز با حمله مخالفت سختي کرده است، اخضر ابراهيمي(نماينده ويژه اتحاديه عرب و سازمان ملل در امور سوريه) نيز گفته است: «حمله نظامي کار را براي حل مساله سوريه مشکلتر مي کند»

امور واقع ديگر: اسرائيل گفته است: «با حمله محدود و حساب شده آمريکا به سوريه و ادامه اين جنگ موافق است تا رژيم اسد ضعيف و ناتوان شود و بماند» آلمانها نيز مدعي شده اند که گفتگوي يک مقام حزب الله و يک مقام ايراني را شنود کرده اند که در آن مقام حزب الله مي گويد: «آقاي بشار اسد کنترل اعصاب خودش را از دست داده و به بمباران شيميايي دست زده است و وضعيت بسيار مشکلي بوجود آورده است» آقاي هاشمي رفسنجاني نيز در آن نوار مي گويد: «رژيم اسد سلاح شيميايي بکار برده است» سوال اين است که بر فرض اصالت نوار، چرا رفسنجاني چنين صحبتي کرده است؟ در بي بي سي اين استدلال گفته شد: «چون بالاخره حقيقت درباره عامل بمباران شيميايي فاش مي شود پس لازم بوده که صدايي در اين رژيم باشد که گفته باشد بمباران شيميايي کار بشار اسد است تا فردايي که حقيقت آشکار شد، نگويند که تمام اين رژيم حامي رژيمي بود که مردمش را با سلاح شيميايي کشتار مي کرد.» که در واقع نوعي محبوبيت سازي براي آقاي رفسنجاني و روحاني است چون بر فرض اصالت نوار، معنايش اين نيست که اين رژيم از رژيم سوريه که آن جنايت را مرتکب شده است، حمايت نکرده است، بلکه بدتر!، معنايش اين است که با وجود اينکه رژيم مي دانست که رژيم بشار اسد اين جنايت را مرتکب شده است از او حمايت مي کرده است. دروغ را بدون تناقض نمي شود ساخت و کسي که در بي بي سي اين توجيه را مي ساخت، از اين غافل بود که با اين تناقض در واقع کار را بدتر مي کند به اصطلاح به بستانکار آقاي رفسنجاني وجهي ريخته نشود بلکه تا بخواهي به حساب رژيم زيان ثبت مي شود، براي اينکه معلوم مي شود که رژيم جريان را مي دانست و از رژيم جنايتکار حمايت کرده است.

در خاورميانه بجز رژيم اسرائيل و ايران که از آن صحبت کرديم، عربستان کماکان با اسرائيل همصداست. موافقت 11 کشور عضو جي 20 با حمله نظامي نيز گويايي ندارد، چون پنج کشور اصلي از ميان اين 11 کشور يعني آمريکا، فرانسه، انگلستان، عربستان و ترکيه از ابتدا بدنبال حمله نظامي به سوريه بودند تا رژيم اسد را ضعيف کنند تا به خيال خودشان پاي ميز مذاکره بيايد در حاليکه اخضر ابراهيمي امروز گفت که عکس اين امر تحقق خواهد يافت.
بني صدر در بخش ديگري گفته است:
آقاي اوباما امروز کنفرانس مطبوعاتي داشت، به تک تک سوالات پاسخ مفصل داد و گفت: «آمريکا ابرقدرت است، از کشور کوچک کسي انتظار ندارد ولي از ما انتظار هست و اگر نسبت به جنايت استفاده از اسلحه شيميايي عمل نکنيم، به عهد خودمان با امنيت ملي کشورمان و انسانيت و ... جفا کرده ايم و هفته آينده سعي خواهم کرد که آمريکايي ها و کنگره را براي انجام اقدام نظامي قانع کند با اين حال به پيشنهادهاي غيرنظامي که نتيجه بخش باشد نيز گوش مي کنيم»، چون سنجش افکاري که امروز انجام شده است نشان مي دهد که مردم آمريکا مخالف جنگ هستند. فرض کنيم که حکومت بشار اسد اين جنايت را انجام داده است (مي دانيم که از اين حکومت چنين جنايتي برمي آيد)، آيا حمله نظامي از بيرون، فقط براي اينکه رژيم اسد را تضعيف کند راه حل است يا همانطور که اسرائيل مي گويد جنگي طولاني مي شود و کشور در همين وضعيت ويراني و مردم سوريه آواره مي مانند؟ اخضر ابراهيمي به اين سوال پاسخ روشني داده است و گفته است که حالت دوم روي مي دهد، نظر من نيز همين است پس آقاي اوباما، عاقلانه اين است که شما غرور و خودخواهي خود را که مي گويي: «اگر عمل نکنيم، دنيا براي ما اعتباري قائل نمي شود» کنار بگذاري، اعتبار به اين نيست که شما سر مردم سوريه بمب بريزي! اعتبار به اين است که براي مشکل راه حلي معقول پيدا کني! فاجعه و بي اعتباري اين است که براي هر مشکلي زور بکار ببريد!

پيامي که شما با اين عمل به مردم سوريه، ايران، دنياي مسلمان و تمام دنيا مي دهيد اين است که شماي تنها ابرقدرت دنيا با 19 کشور ديگر جمع شديد و از اينکه راه حل سياسي براي مشکلي که خودتان درست کرديد، عاجز شديد! شما افراد مسلح را به آنجا فرستاديد، شما جنبش همگاني مردم سوريه را قرباني کردي، براي اينکه مي خواستي مساله آنجا را مثل ليبي فوري تمام کني و سروقت ايران بيايي! حالا هم وزيرخارجه ات صريح مي گويد: «اگر اينجا را بمباران نکنيم، ايران درس مي گيرد که در آنجا هم بمبي در کار نخواهد بود پس بايد اينجا را بمباران کنيم!» استدلالي که شما طرح مي کنيد، استدلال آدمهاي عاجز است، آدمهايي که خود را از هرگونه توانايي عاجز مي بينند و چاره اي جز بکار بردن زور نمي بينند، کي مي خواهيد عقل پيدا کنيد؟ تنها ابرقدرت بودن به اين است که شما فقط زور بکار ببريد؟ 20 کشور جمع شديد، مي نشستيد ببينيد چگونه مردم سوريه را از اين وضعيت خلاص کنيد؟ مساله شما اين نيست، مساله تان اين است که چگونه بر منطقه مسلط شويد، اينستکه راه حل پيدا نمي کند! شما مي خواهي سوريه را مستملک خود کني، روسيه مي گويد: «نمي گذارم! درست است که ابرقدرت ديروز نيستم، اما طوري عاجز و بيچاره نشدم که شما هرجايي که پايگاهي داريم از دست ما خارج کنيد!» چين هم مي گويد: «من قدرتي اقتصادي جهاني هستم، چه معني مي دهد که شما هرجا را که خواستي به توپ و گلوله و تفنگ ببندي، هرجا را هم که نخواستيد يادتان برود که آنجا بشريتي هم هست و بچه هاي مردم هم شيميايي مي شوند!؟»

در روآندا که 800 هزار نفر کشتند، بشريت نبود؟ صدام در جنگ هشت ساله شيميايي بکار برد و شما در شوراي امنيت محکوم کردن صدام را وتو کرديد! در ويتنام جنايتها کرديد، در اندونزي کمونيست کشتي کرديد و 800 هزار نفر را کشتيد! يک بام و دو هواست، فلسطيني را اسرائيل مي کشد، يادتان نمي آيد که انسانيتي هست، آنها هم زن و بچه اند! اينجا يادتان آمده است که انسانيت را بايد نجات دهيد! شما اگر بخواهيد بعنوان ابرقدرتي که مي خواهد عقل را بجاي سلطه گري در کار بياورد و بخواهد اين مردم در حقوق خودشان زندگي کنند، راه حل راحت و آسان پيدا مي شود، 20 کشور مي توانستيد آنجا بنشينيد، راه حل پيدا کنيد، رژيم سوريه هم ناگزير مي ديد تسليم اين راه حل بشود، مشکل حل مي شد، منتهي در آنصورت اسرائيل و سعودي ها آقاي منطقه نمي شدند! چون در مساله سوريه تعادل قوا به ترتيبي نيست که از شوراي امنيت راي بگيرند و مثل ليبي عمل کنند، مساله به طريقي که در ليبي حل شد، حل مي شد، اينکه آنجا چه بدبختي هايي پيدا کرده اند، سرجاي خود! همين امروز نيويورک تايمز ويديويي پخش کرد که مخالفين اسد 7 سرباز را لخت خوابانده اند و به آن وضع وحشيانه آنها را کشتند، بنابرين مخالفين اسد تحفه اي نيستند که بگوييم اسد برود و اينها بيايند، عالي مي شود، اين است که مساله بي راه حل خواهد ماند!

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/269/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی