اخبار محرمانه

آخرين مطالب

چگونه بی‌مسئولیتی شرکت ثبتی، برای کسب‌وکارم گران تمام شد اقتصادی

چگونه بی‌مسئولیتی شرکت ثبتی، برای کسب‌وکارم گران تمام شد
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - بازار /ثبت برند به عنوان یک اقدام مهم و تاثیرگذار در توسعه کسب‌وکارها شناخته می‌شود. با ثبت برند می‌توان از مزایای متعددی مانند حمایت‌های حقوق مالکیت فکری، افزایش شهرت و اعتبار تجاری، امکان صادرات و دستیابی به بازارهای بین‌المللی و... بهره‌مند شد. با این حال فرآیند ثبت برند همیشه هم به خوبی پیش نمی‌رود، مخصوصا اگر پای شرکت‌های ثبتی بی‌مسئولیت، غیرشفاف و با هدف کلاهبرداری در میان باشد.
در ادامه با بررسی یک تجربه واقعی در حوزه همکاری با شرکت‌های ثبتی نامعتبر همراه شما هستیم.
زیان ناشی از بی ‌ مسئولیتی شرکت ثبتی
من مجید رسولی، مالک یک کارگاه تولید چرم در شهر کرج هستم. پس از تحقیق درباره مزایای ثبت برند برای کسب‌وکارم، به سراغ یکی از شرکت‌های ثبتی معروف رفتم که تبلیغات گسترده‌ای در رسانه‌ها، تلوزیون و بیلبورد‌های سطح شهر منتشر کرده بود. زمانی که به دفتر این شرکت مراجعه کردم، مشاور ثبتی تاکید داشت که باید برند خود را در طبقه 18 ثبت علائم تجاری به ثبت برسانم. هزینه ثبت برند را هم 2 میلیون تومان عنوان کردند. من هم به واسطه اعتمادی که به تبلیغات این شرکت داشتم هزینه را پرداخت کردم.
پس از گذشت دو ماه، به دفتر شرکت مراجعه کردم و سیر رسیدگی به پرونده ثبت برند خود را جویا شدم. در کمال ناباوری، مسئول ثبت برند پاسخ داد که پرونده شما به علت نداشتن مجوز لازم، متوقف شده است.
در این لحظه، من با حالتی آشفته نسبت به بی‌مسئولیتی شرکت ثبتی و عدم اطلاع در خصوص لزوم دریافت مجوز و بی‌خبر گذاشتن من، اعتراض کردم. پاسخ‌های مشاور شرکت هم اصلا قانع‌کننده نبود و صرفا نشانگر بی‌تفاوتی این شرکت به امور مشتریان خود بود.
پس از کمی بحث، نهایتا شرکت به من گفت که برای دریافت مجوز نیاز به واریز 4 میلیون تومان به حساب شرکت ثبتی است. من هم با سماجتی که به خرج دادم، توانستم این مبلغ را تا 2.5 میلیون تومان کاهش دهم. اگر چه همین مبلغ هم برای من هزینه سنگینی به حساب می‌آمد.
یک ماه از تاریخ مراجعه من به شرکت گذشت و باز هم خبر خاصی نشد. مجددا به شرکت مراجعه کردم. این بار بهانه شرکت ثبتی این بود که اخیرا برای ثبت برند تولید چرم، نیاز به دریافت گواهینامه ایزو است. من که دیگر مقدار زیادی هزینه و زمان صرف کرده بودم، ناچار هزینه 4 میلیون تومانی برای دریافت گواهینامه ایزو را به حساب شرکت واریز کردم.
تا این مرحله من حدود 9 میلیون تومان هزینه کرده بودم و پس از گذشت 9 ماه هم از ثبت برند خبری نبود. پس از پیگیری‌های بیشتر متوجه شدم، اظهارنامه ارسالی ثبت برند من برگشت خورده است. در این زمان شرکت ثبتی از من برای ارسال مجدد اظهارنامه 2 میلیون تومان دیگر درخواست کرد. در این موقعیت دیگر صبرم تمام شد و از شرکت ثبتی خواستم پرونده من را کنسل کند و مدارکم را پس بدهد.
در عین ناباوری، شرکت ثبتی اظهار کرد که مدارک من را به هیچ وجه پس نمی‌دهد و باید تا پایان کامل فرآیند ثبت برند، مدارک نزد آنها محفوظ بماند.
همکاری با وینداد و نجات پرونده ثبت برند
من که دیگر مستاصل شده بودم، در این مرحله، برای دریافت مشاوره حقوقی به سراغ شرکتی رفتم که چند تن از دوستانم برای مشکلات حقوقی کسب‌وکارشان از خدمات آن استفاده کرده بودند. با دوستان و همکاران مشورت کردم و توانستم با تیم حقوقی وینداد ارتباط برقرار کنم. تیم حقوقی وینداد با بررسی پرونده من اظهار کرد که برای ثبت برندم تولید چرم اصلا هیچ نیازی به دریافت گواهینامه ایزو نبوده و شرکت ثبتی مذکور، تنها با اهداف سودجویانه، پرونده من را به این سمت برده بود.
همچنین کارشناسان وینداد بیان کردند که تمام فرآیند دریافت مجوز برای ثبت برند من نهایتا در عرض یک هفته و به طور رایگان از اتحادیه صنفی امکان‌پذیر بوده است و مبلغ دریافت شده برای اخذ مجوز هم بی‌مورد بوده است.
علاوه بر آن، تیم حقوق مالکیت فکری وینداد اثبات کرد که اصلا ثبت برند تولید چرم من به دلیل تشابه نام برند با نام برندی از قبل ثبت شده، در طبقه 18 ممکن نبوده است.
در گام آخر، وینداد با تنظیم یک اظهارنامه، شرکت ثبتی را ملزم به ارسال مدارک و پرونده من کرد. پس از مطالعه پرونده مشاهده کردیم که شرکت ثبتی اصلا اقدام به ارسال اظهارنامه من نکرده بوده است و از روز اول پرونده من بدون پیشرفت باقی مانده بوده است.
این به این معنا بود که صرف زمانی نزدیک دو سال و هزینه‌ای نزدیک 10 میلیون تومان، کاملا بی‌دلیل و ناشی از کلاهبرداری شرکت ثبتی بوده است.
در نهایت، وینداد با در دست گرفتن پرونده من، ابتدا نام برند چرم من را تغییر داد تا از لحاظ ثبت برند مشکلی نباشد، سپس درخواست ثبت برند را در سریع‌ترین زمان و با هزینه‌ای بسیار کمتر از شرکت ثبتی قبلی، انجام داد.
تجربه من از دریافت خدمات ثبتی و مشاوره حقوقی وینداد آنچنان مثبت بود که به صراحت اعلام می‌کنم اگر از اول با این شرکت همکاری داشتم، هم از نظر زمانی و هم از نظر هزینه‌ مالی، به شدت صرفه‌جویی می‌کردم. تیم حقوقی وینداد در نهایت شفافیت و صداقت کاری و با استفاده از مشاوران حقوقی و وکلای دادگستری مجرب، توانست تجربه تلخ من از ثبت برند را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کند.
پس شما هم اگر مانند من به دنبال ثبت برند محصول خود هستید، از ابتدا با راهنمایی‌های حرفه‌ای کارشناسان حقوقی ثبت برند دست به این کار بزنید. شما همین حالا می‌توانید همین حالا درخواست ثبت برند خود را ثبت کنید و به فکر مراحل بعدی رشد کسب‌وکار خود باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با شماره 02128427846 تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/561405/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی برای کشورهای عربی منطقه

رئیسی: گذشت زمانی که می‌خواستند با برجام 2 و 3 روی موشک‌های ما معامله کنند

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی؛ نتیجه را ببینید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

آشیانه سری

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

رسوایی 99 درصدی

درآمد عجیب از زباله گردی

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

واکنش «علیخانی» به عکس جنجالی: حداقل بگین ادیت کردین!

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل

پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی