اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله اعتماد/ سوءاستفاده تبلیغاتی اسراییل مقاله

سرمقاله اعتماد/ سوءاستفاده تبلیغاتی اسراییل
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اعتماد /« سوءاستفاده تبلیغاتی اسراییل » عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد نوشته عبدالرضا فرجی‌راد است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
حمله به یک کشتی اسراییلی در دریای عمان به بهانه‌ای برای تل‌آویو برای حمله به جمهوری اسلامی تبدیل شده است. اسراییل همواره تلاش داشت تا چه از نظر نظامی و چه از نظر سیاسی به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند و اقدامات بسیاری را در این راستا انجام می‌داد. ایالات متحده در واکنش به این اتفاقات و به خصوص درخواست‌های تل‌آویو مبنی بر همراهی واشنگتن برای افزایش فشارها به ایران از اسراییل درخواست می‌کرد تا صبر پیشه کند و وعده پیگیری در آینده را می‌داد تا برای مذاکرات زمان بخرد. اخیرا اما با مجموعه‌ای از عوامل سبب شده تا امریکا نیز تمایل بیشتری به همکاری با اسراییل برای افزایش فشار بر ایران داشته باشد. در حال حاضر با توجه به اینکه روند مذاکرات وین با وقفه‌هایی مواجه شده و ایالات متحده اعلام کرده است دیگر آن خوش‌بینی و چشم‌اندازی را که در گذشته نسبت به مذاکرات داشتند، ندارد. آنها با تردید به مذاکرات می‌نگرند و طبیعی است که این موضوع منجر به نزدیکی و همراهی بیشتر واشنگتن و تل‌آویو در موضوع ایران شود. مساله در حقیقت این است که در روابط میان ایران و اسراییل تغییر خاصی پدید نیامده است؛ اسراییل به‌طور مداوم اقداماتی را علیه ایران انجام می‌داد که از جمله آنها حملات متعدد به مواضع ایران و نیروهای مقاومت در سوریه بود. در مقابل تهران نیز در اغلب موارد با اتخاذ رویکردی صبورانه مسیر دوری جستن از تقابل مستقیم با این رژیم را در پیش می‌گرفت. از طرفی اولین‌بار هم نیست که در اقیانوس هند و دریای عمان، اتفاقاتی مجهول برای کشتی‌ها رخ می‌دهد و آنها با موشک یا سلاح‌های دیگر هدف قرار می‌گیرند. آنچه تغییر یافته موضوع مذاکرات وین است که با سستی و تعلل مواجه شده و اسراییل تلاش می‌کند با سوءاستفاده از این وضعیت، اهداف و خواسته‌های خود را تأمین کند. امریکایی‌ها در فضای تردید و دودلی نسبت به سیاست‌های دولت آینده ایران قرار دارند. از نگاه آنها هنوز روشن نیست که دولت آینده ایران که در آستانه آغاز به کار است، مذاکرات را چگونه و با چه رویکردی ادامه خواهد داد یا اینکه اساسا در پی ادامه دادن مذاکرات احیای برنامه جامع اقدام مشترک خواهد بود یا نه. همواره در گفت‌وگوهای قبلی تاکید داشتم که طولانی شدن مذاکرات روند را دشوار خواهد کرد و ادامه مذاکرات نباید به دولت بعدی منتقل شود. موضوعی که در نهایت اتفاق افتاد. از همین رو واشنگتن بی‌تمایل نیست که با بهره‌برداری تبلیغاتی از اقداماتی که به دروغ از سوی اسراییل به جمهوری اسلامی ایران منسوب می‌شود، فشار را بر تهران افزایش دهد. با توجه به صحبت‌هایی هم که وزیر امور خارجه آلمان در روزهای گذشته مطرح کرده است، بعید به نظر نمی‌رسد که برخی کشورهای اروپایی نیز در این مسیر با ایالات متحده و اسراییل هم‌سو شوند و یک هماهنگی در پشت پرده میان آنها وجود داشته باشد.
جمهوری اسلامی ایران تاکنون به درستی تأکید کرد که دخالتی در حمله به این کشتی اسراییلی نداشته و سخنگوی وزارت امور خارجه نیز این موضوع را متذکر شد تا موضع رسمی تهران روشن شود. از سوی دیگر محدوده‌ای که حمله در آن اتفاق افتاده، جولانگاه نقش‌آفرینی بازیگران متعددی است و بعید به نظر نمی‌رسد که یکی از بازیگران مخالف ایران نظیر امارات متحده عربی یا عربستان سعودی بخواهند در فضای غبارآلود کنونی با چنین اقداماتی به ایران ضربه بزنند. این واقعیت را نیز نباید نادیده گرفت که حتی رسانه‌های اسراییلی و امریکایی نیز در گزارش‌هایی که پیرامون این ماجرا نوشتند، به رغم انتساب دروغین ماجرای حمله به کشتی اسراییلی اذعان داشتند که اگر هم‌ چنین حمله‌ای از جانب ایران صورت گرفته – که نگرفته - در واکنش به اقدامات خرابکارانه متعدد اسراییل علیه ایران بوده است. موضوع جالب توجه دیگر این است که اسراییل به رغم عملیات‌های خرابکارانه و تروریستی متعدد که در سال‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت داده و نمونه‌های آن را می‌توان در ترور شهید فخری‌زاده یا حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز یا حتی هدف قرار گرفتن کشتی‌های ایرانی در آب‌های آزاد مشاهده کرد، با این وجود با فعالیت‌های گسترده در حوزه دیپلماسی و رسانه توانسته فضا را علیه ایران سازمان داده و بر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه فشار وارد کند. ضعف‌هایی در این زمینه وجود داشته که منجر به چنین وضعیتی شده است. ضروری بود و هست که هر اقدامی علیه مواضع ایران در داخل خاک ایران یا هرجای دیگر از جهان از جمله سوریه انجام می‌گیرد، باید از جانب دستگاه‌های ذی ربط پیگیری می‌شد و ایران نه تنها باید از مجراهای بین‌المللی رایج درصدد احقاق حقوق خود برمی‌آمد که لازم بود در گفت‌وگو با کشورهای دیگر نظیر کشورهای اروپایی و ایالات متحده مرتبا این موارد را یادآوری یا پیگیری کند. اسراییل دقیقا در حال حاضر چنین رویکردی را با اتکا با یک اتهام ثابت نشده انجام می‌دهد و اگر ایران طی سال‌های گذشته توانسته بود به صورت مرتب و دقیق و فعال اقدامات خرابکارانه و تروریستی اسراییل را پیگیری کند، امروز تل‌آویو نمی‌توانست با بهره‌گیری از یک اتفاق اثبات نشده در دریای عمان، فضا را علیه جمهوری اسلامی متشنج کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/589767/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

همه مرد های مجرد آبادی خواستگار گلاتاژ بودند!

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

بایدن توصیه ترامپ برای درمان کرونا را مسخره کرد

نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو

کشف پیکر 51 شهید دیگر در خان یونس

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

پنجره متفاوت از دیدار فرماندهان عالی نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا

عباس زاده: فاصله بین احمدی‌نژاد و محصولی بیشتر خواهد شد

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود

وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

انتقاد سندرز از مخالفت سنا با قطع کمک به «ماشین جنگی نتانیاهو»

گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی

واکنش سخنگوی دولت به حمایت مالی مجدد آمریکا از صهیونیست‌ها

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

حماس: 30 افسر اسرائیلی را در اختیار داریم

نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد

منشی دکتر زیر آبشو زد!

رئیس جمهور: تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی خواهد شد

رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

جت شخصی چند؟

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

همبستگی با غزه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان

سانسور گسترده رسانه‌های جهان بخاطر حفظ منافع رژیم صهیونیستی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی