اخبار محرمانه

آخرين مطالب

«عطسه» در روزهای ابتدایی محرم روی آنتن نمی‌رود فرهنگی اجتماعی

«عطسه» در روزهای ابتدایی محرم روی آنتن نمی‌رود
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - صبا / تهیه‌کننده «عطسه» از توقف این برنامه در روزهای ابتدایی ماه محرم خبر داد و همچنین عنوان کرد که پس از پایان فصل دوم این برنامه در شهریور ماه قصد تولید فصل بعدی آن را نیز دارد.
برنامه تلویزیونی «عطسه» به تهیه‌کنندگی آرامه اعتمادی از سال گذشته روی آنتن شبکه سه سیما رفته و درحال حاضر فصل دوم آن درحال پخش است. این برنامه قرار است هم‌زمان با شروع روزهای ابتدایی ماه محرم پخش خود را به‌طور موقت متوقف کند و سپس دوباره به آنتن برمی‌گردد. در گفتگویی با تهیه‌کننده و 2 مجری این برنامه، حمید ترابیان و پرویز نشاط، درباره تجربه ساخت و حضور در این برنامه صحبت کردیم.
اولویت برای ما نظرات مردم است
آرامه اعتمادی تهیه کننده برنامه تلوزیونی «عطسه» درباره اولین تجربه تهیه‌کنندگی خود در تلویزیون و نظرش درباره این تجربه گفت: این برنامه اولین کار من به عنوان یک تهیه‌کننده و برایم بسیار جذاب است. سال‌هاست در حوزه رسانه فعالیت می‌کنم و در خلال این سال‌ها با تلویزیون هم همکاری کرده‌ام اما به هرحال این تجربه یک تجربه بزرگ با مسئولیت بسیار سنگین تری نسبت به دیگر فعالیت‌های من محسوب می‌شود چون همانطور که می‌دانید تهیه کننده مسئول تمام اتفاقات یک آنتن زنده است و هر اتفاقی رخ دهد تهیه‌کننده است که باید پاسخگو باشد، به همین دلیل بسیار حساس‌ اما در عین حال لذت بخش است.
این تهیه کننده درباره شرایط تولید برنامه در زمان شیوع بیماری کرونا و وضعیت تیم برنامه‌سازی بیان کرد: تولید برنامه به‌طور وصف ناپذیری سخت بود اما با کمک یکدیگر از پس آن برآمدیم. به هرحال ما تیم پرتعدادی هستیم اما مشغله کاری به قدری برای همه افراد گروه بالاست که فرصتی نداریم غیر از اعضای گروه فرد دیگری را ببینیم. اغلب اوقات بیشتر زمان ما در دفترکار سپری می‌شود و گاهی حتی تا صبح هم در دفتر می‌مانیم. عمده نگرانی ما ابتلای مجری‌ها و گزارشگران برنامه به کرونا بود که سعی کردند با دقت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با کوچکترین علایمی تست بدهند. هرچند که چندنفر از اعضای گروه دچار این بیماری شدند اما سایر افراد لطف کردند و مسئولیت‌های آن‌ها را تا زمان بهبودی بر عهده گرفتند. مثلا غزل ماهروزاده آیتم محبوبی در برنامه داشت اما به دلیل ابتلا به کرونا در اوایل فصل دوم نتوانست با ما همکاری کند اما دوباره از همین هفته به ما ملحق شد.
هنوز کسی واکسن نزده است
او همچنین درباره تزریق واکسن گفت: هنوز هیچ یک از افراد گروه ما واکسن نزدند و امیدواریم که ابتدا مجری‌ها و گزارشگرها و سپس اعضای تولید واکسن دریافت کنند چراکه آن‌ها در اولویت هستند.
اعتمادی در پاسخ به این پرسش که سوژه‌های برنامه چگونه پیدا می‌شوند و اتاق فکر برنامه چگونه فعالیت می‌کند، گفت: ما موضوعات را به صورت هفتگی مشخص می‌کنیم. ابتدای هفته یک جلسه برگزار و موضوعات کلی را عنوان می‌کنیم سپس گروه، شروع به کار می‌کند. معمولا هر روز جلسه داریم و برای روز بعد برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم. همیشه در انتخاب موضوعات بسیار چالش داریم و برای یک ایده خوب بسیار تلاش می‌کنیم، قسمت جذاب ماجرا آن جاست که همه افراد گروه مشارکت می‌کنند و پس از بررسی‌ با یک همفکری جمعی به نتایج ‌خوبی می‌رسیم.
این تهیه‌کننده درباره ادامه پخش برنامه «عطسه» گفت: طبق صحبت ابتدایی با شبکه، تا قبل از ایام محرم پخش داریم و بعد پخش برنامه تا سوم امام حسین(ع) متوقف می‌شود اما فصل دوم برنامه آخر شهریور ماه به پایان می‌رسد و سپس برای شروع فصل‌های بعد اقدام می‌کنیم.
اعتمادی در پایان عنوان کرد: من واقعا همکاران خوبی دارم و اعضای گروه اعضای درجه یکی هستند. گروه ما تمام نظرات، پیشنهادها و انتقادهای مردم و همکاران و اهالی هنر را بررسی و با دقت به آن‌ها رسیدگی می‌کند. تک تک نظرات مثبت و خوب همیشه برای ما انرژی‌بخش و یاری دهنده است.
دستاورد «عطسه» رسیدن به ادبیاتی مخصوص به خود است
حمید ترابیان مجری سابق برنامه تلوزیونی «حالا خورشید» که الان اجرای برنامه تلوزیونی «عطسه» را برعهده دارد، درباره تجربه اجرای این برنامه به خبرنگار صبا گفت: «عطسه» بعد از «حالا خورشید» یک تجربه جدی برای من بود و با توجه به افت و خیزهای عادی هر برنامه روی هم رفته حس می‌کنم که تجربه خوبی برای من است. بزرگترین دستاوردی که فصل اول برنامه داشت این بود که زبان و ادبیات خاصی را برای خود ثبت کرد و در یک چهارچوب خاص پیش رفت. مبنای ما این است که به تمام آیتم‌ها بسیار جزئی نگاه کنیم و برنامه به شکلی پیش برود که به جزئیات پرداخته شود چراکه بازخوردی که از مخاطب دریافت کردیم بیانگر این موضوع بود که این شکل برنامه و توجه به جزئیات بیشتر مورد پسند مخاطب است.
این مجری درباره ایجاد یک فضایی که به مردم در این روزهای سخت انرژی دهد، بیان کرد: در شرایط پیک‌های متعدد کرونا و شرایط بد اقتصادی و اجتماعی و تمام دغدغه‌هایی که تمام مردم جامعه دارند و خود ما نیز به طور شخصی با همه آن‌ها درگیر هستیم برنامه «عطسه» روی آنتن می‌رود و ما روزهای سختی مثل روز مرگ مهرداد میناوند، علی انصاریان و چنگیز جلیلوند را داشتیم که مصادف با پخش برنامه بودند که غم این اتفاقات قابل کنترل نبودند. ما با مردم قرار گذاشتیم که در این یک ساعت که «عطسه» روی آنتن می‌رود غر نزنیم و این زمان را صرف شادی و حال بهتر کنیم. با این وجود قطعا روزهایی هم بوده که انرژی و انگیزه کمتری در ما بوده و شرایط روحی و روانی جامعه بر ما هم اثر گذاشته است اما رسالت ما همواره شاد کردن مخاطب بوده و امیدواریم که توانسته باشیم موثر باشیم.
او درباره مواجهه عوامل برنامه با کرونا در این روزهای سخت عنوان کرد: خوشبختانه اتفاق جدی و غم‌انگیزی برای هیچکدام از دوستان رخ نداد چراکه همیشه سعی کردیم به درستی تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، حتی ما تا لحظه آخر ماسک خود را داریم و زمانی که پخش شروع می‌شود ناگزیر به درآوردن ماسک‌ها می‌شویم.
«عطسه» کوبنده و خشمگین نقد نمی‌کند
ترابیان درباره بازخورد مخاطبان نسبت به برنامه «عطسه» گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که به علت بیماری کرونا ما خیلی در جامعه حاضر نیستیم و حضور ما در حد یک خرید کوتاه یا رفت و آمد به محل کار است اما در همین زمان‌ها مردمی که ما را می‌بینند بازخوردها و نظرات مثبتی داشته‌اند که از لطف و محبت آن‌هاست. به ویژه درباره چالش‌ها و ادبیات خاص برنامه «عطسه» همواره نظرات مثبت هستند. نکته بعد این است که مردم پذیرفته‌اند که قرار نیست برنامه «عطسه» برای بیان مشکلات کنایه یا غر بزند و به سبک خود به همه موارد اشاره می‌کند و دیگر مثل سابق مردم انتظار ندارند که برنامه به صورت کوبنده و خشمگین درمورد مسائل و مشکلات روز جامعه صحبت کند و از نظر من این یک تغییر مثبت است.
مجری برنامه «عطسه» در پایان بیان کرد: ما اعضای این برنامه تا دقیقه‌های آخر با یکدیگر مشورت می‌کنیم و برای تک تک جزئیات برنامه بسیار وقت می‌گذاریم. محتوایی که برای مخاطب تولید می‌کنیم برای ما بسیار مهم است. دلم می‌خواهد که به اعضای تیم خسته نباشید بگویم و امیدوارم که خروجی این همه تلاش و کوشش برای مخاطب جذاب و قابل لمس باشد و برنامه اثر خود را بگذارد و به رسالت خودمان که شادکردن مردم است برسیم.
تغییر در ساختار برنامه بزرگترین چالش ما بود
پرویز نشاط دیگر مجری این برنامه در گفتگو با خبرنگار صبا درباره تجربه حضور در «عطسه» گفت: کار کردن در فضای رسانه و برنامه‌سازی کار دشواری است به ویژه در این روزهای کرونایی که مردم خسته و کلافه از موقعیت فعلی جامعه و بیماری کرونا هستند. گاهی ممکن است برقراری ارتباط با مخاطب به آن شکلی که ما در نظر داریم پیش نرود چراکه وقتی دغدغه مردم چیز دیگریست و خواسته دیگری دارند خیلی سخت می‌توانند با برنامه‌ای که درباره موضوعات دیگری صحبت می‌کند ارتباط برقرار کنند هرچند که ما همه تلاشمان را می‌کنیم و سعی من بیان کردن حرف‌های مردم اما به شیوه و با ادبیات برنامه «عطسه» است.
او افزود: از همان ابتدای شروع برنامه مهمترین بخش برای ما بازخوردها و نظرات مردم بوده است، ما تک تک این نظرات را می‌خوانیم و همه آن‌ها را تحلیل و بررسی می‌کنیم.
نشاط درباره چالش‌هایی که در این با آن مواجه شده‌اند، بیان کرد: ساختار فصل جدید «عطسه» با ساختار فصل گذشته آن بسیار تغییر کرده است و این خود یکی از چالش‌ها می‌تواند باشد، همچنین تغییر دکور برنامه نیز دیگر چالشی بود که سازگاری با آن کمی کار ما را سخت کرد چراکه دکور به سازمان صدا و سیما منتقل شد و تغییر دکور سفید به سیاه می‌تواند سخت باشد و کار را دشوار که تا حد زیادی از آن عبور کنیم.
او افزود: شاید خنده‌دار به‌نظر برسد ولی اگر بخواهم یکی از چالش‌های مهم این روزها را بگویم، پیاده‌روی ابتدای سازمان صدا و سیما تا استودیو است! چراکه پس از گذراندن آن من هرچه برای 50 دقیقه برنامه در ذهن داشتم دیگر برای من قابل دسترسی نیست و سازگاری با این یک مورد ویژه برای ما کمی حیاتی است.
این مجری درباره سوژه‌های این برنامه عنوان کرد: ما یک اتاق فکر داریم که افراد زیادی با طرز فکرهای متفاوت در آن حضور دارند، هر شخص مطابق با طرز فکر خود سوژه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد و درنهایت در میان انبوه سوژه‌ها بالاخره به یکی از آن‌ها رضایت می‌دهیم و به دنبال بال و پر دادن به آن می‌رویم. همه در گروه «عطسه» می‌توانند به این اتاق فکر سوژه پیشنهاد بدهند و نظرات خود را بیان کنند.
مجری برنامه تلویزیونی «عطسه» در پایان بیان کرد: نه تنها برنامه ما بلکه هر برنامه‌ای یک زمانی دچار آزمون و خطا می‌شود تا علاوه بر آگاهی که از سلیقه مخاطب قرار است به دست آورد با چهارچوب‌های برنامه‌سازی و سلیقه مدیران صدا و سیما هم آشنا شود و این زمان باید برای یک برنامه درنظر گرفته شود تا نتیجه کار با رضایت همراه باشد. این روند در سه ماه نتیجه بخش نیست و باید زمان بیشتری برای برنامه‌ها درنظر گرفته شود.
فاطمه شوقی

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/590933/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو روزای بدم کنارم نبودی

میراث ماندگار کیومرث پوراحمد چیست؟

خیلی درد داره اگه پدر نباشه

لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند، نباید در این دام بیفتیم

اختلاف‌نظر میان رهبران اروپایی در خصوص تحریم سپاه

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

تولید در پتروشیمی غدیر به 120 درصد ظرفیت اسمی رسید

افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز

صدا و سیمای 24 هزار میلیاردی چقدر بیننده دارد؟

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

3 سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره

تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی

از اصلاح دستمزد سلبریتی‌ها در تلویزیون تا اخبار تولید «پایتخت7» و وضعیت سریال «سلمان فارسی»

توزیع 40 میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

انتقاد شدید رئیس دانشکده روانشناسی تهران از مدیران تلویزیون/ ویدئو

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال 1403

گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

اجرای 80 پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری

توزیع 1.5 میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 بامداد شنبه شارژ می‌شود

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 امشب شارژ می‌شود

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از 28 میلیارد دلار در سال 1402

سفر به تهران قدیم؛ کشتی با خرس در خیابان‌های تهران/ تصاویر

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

حرفهای جنجالی مجری سابق صداوسیما: تک تک مسئولان استعفا دهند/ ویدئو

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

افشاگری تلخ مجری تلویزیون از تصمیم به خودکشی/ ویدئو

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی