اخبار محرمانه

آخرين مطالب

چطور ارتباط موفقی با فرد گستاخ و بی‌ادب داشته باشیم؟! خواندنی ها

چطور ارتباط موفقی با فرد گستاخ و بی‌ادب داشته باشیم؟!
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - یوکن / هر روز با افراد زیادی در ارتباط هستیم. افرادی که هر یک خصوصیات رفتاری و اخلاقی متفاوتی دارند. گاهی با کسانی ارتباط داریم که با اعمال و حرف‌های خود سبب آزردگی خاطرمان می شوند. در بیشتر مواقع نمی‌توانیم خود را از توهین و تمسخر دیگران در امان بداریم. پس باید طریقه برخورد با آن‌ها را یاد بگیریم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن به این رفتارها پاسخ دهیم. در ادامه با یوکن همراه باشید تا چگونگی برخورد با تمسخر دیگران را فراگیریم.
حتماً در زندگی خود با افراد بی‌ادب و گستاخ رو به رو خواهید شد. آن‌ها می توانند به سرعت اعصابتان را بهم بریزند و عصبانی‌تان کنند. برای برخورد با افراد بی‌ادب، بر اساس شرایط و موقعیت زمانی، راهکارهای مختلفی وجود دارد.
اگر هر روز با بی‌ادبی و تمسخر همکار یا دوست تان مواجه می شوید، بهتر است برای مقابله با او، مستقیماً وارد عمل شوید و از او بخواهید دیگر این کار را تکرار نکند؛ اما اگر آن شخص رهگذر و غریبه است و ارزش گرفتن وقتتان را ندارد، بهترین راه حل، گذشت و ترک کردن آن موقعیت است.
راهکار اول: مقابله با فرد گستاخ
آرامش خود را حفظ کنید
اگر صحبت‌های فرد بی‌ادب، سبب عصبانیت و ناراحتی‌تان شده، پیش از مقابله با او چند نفس عمیق بکشید. هر چقدر آشفته‌تر به نظر برسید، آن‌ها کمتر به حرف‌هایتان گوش خواهند داد. پیش از فریاد زدن، درباره چیزی که می خواهید بگویید، کمی فکر کنید. وقتی طرف مقابل ببیند حرف‌هایش تأثیری روی شما نگذاشته، احتمالاً مشاجره‌ای را شروع نخواهد کرد. با اعتماد به نفس بالا و کنترل احساسات، بزرگ منشی خود را نشان دهید.
هیچ وقت نباید با کسانی که رفتارهای تمسخرآمیز و گستاخانه دارند، وارد بحث و مشاجره شوید، زیرا این کار تنها شرایط را سخت‌تر می کند. اگر می ترسید طرف مقابل به شما حمله کند، حتماً با یکی از دوستانتان همراه شوید تا مراقب شما باشد کنترل رفتارتان را از دست ندهید.
خیلی رُک حرف بزنید
هیچ وقت نباید در ارتباط با دیگران طفره بروید یا از خود پرخاشگری منفعلانه نشان دهید. باید مستقیم با طرف مقابل رو به رو شوید، ارتباط چشمی برقرار کنید و درباره چیزی که سبب ناراحتی‌تان شده، حرف بزنید. تا زمانی که طرف مقابل متوجه نشود چه کاری انجام داده، نمی تواند از اشتباهات خود درس بگیرد.
اگر کسی در صف نان با گستاخی نوبت شما را گرفت، تنها با آه و ناله چشمان خود را به سمت دیگر نچرخانید تا بلکه او متوجه ناراحتی‌تان شود. در این زمان باید مستقیماً او را مورد خطاب قرار دهید و بگویید: "ببخشید، من پیش از شما در صف بودم" یا "ببخشید آخر صف، آن طرف است."
کمی شوخ طبع باشید
اگر تمایلی به رک گویی ندارید و نمی خواهید با فرد گستاخ و بی‌ادب جدی رفتار کنید، برای تنش کمتر، حرف خود را با خنده و شوخی بیان کنید. مثلاً اگر کسی در کنارتان نشسته و با صدای بدی ساندویچ می جود، لبخند بزنید و بگویید: "از خوردن این ساندویچ خیلی لذت می بری، نه؟" یا با خنده به او بگویید: "ممکن است با صدای آرام‌تری ساندویچ بخوری؟"
نباید با لحنی طعنه آمیز شوخ طبع باشید، بلکه لبخند بزنید و دوستانه رفتار کنید. باید حرفی بزنید که سبب خنده‌تان شود نه حرفی که بی‌ادبانه باشد و دعوای تازه‌ای را میان تان شروع کند.
مؤدب باشید
بهترین راه مقابله با تمسخر و بی‌ادبی دیگران، مؤدب و مهربان بودن است. نباید با بی‌ادبی، شخصیت خود را به‌اندازه‌ی شخصیت آن‌ها پایین بیاورید. پس مؤدب حرف بزنید و از گستاخی دوری کنید. لبخند بزنید. بیشتر از واژه‌های "لطفاً" و "متشکرم" استفاده کنید. مثلاً به طرف مقابل بگویید: "لطفاً ادامه ندهید، این چیزی که شما می گویید بی‌ادبانه و توهین آمیز است، من رفتار شما را درک نمی کنم."
در بیشتر مواقع افرادی که دیگران را مسخره می کنند و رفتار توهین آمیز دارند، مسئله‌ای سبب ناراحتی‌شان شده است. شاید با این رفتار طلب کمک و همدردی دارند. اگر فرد موردنظر را می شناسید، از او بپرسید چه چیزی سبب اذیت او شده یا به کمک نیاز دارد یا نه. هیچ وقت با لحن طعنه آمیز این حرف را نزنید. برای مثال به او بگویید: "من می دانم اخیراً چیزی سبب ناراحتی و پریشانت شده، آیا می توانم کمکت کنم؟"
مکالمه‌ی مؤدبانه داشته باشید
اگر کسی به شما حرفی زده که با آن مخالف هستید، مؤدبانه نظر خود را بیان کنید و از او بپرسید چرا چنین رفتاری دارد. سعی کنید با این جمله، موقعیت او را درک کنید: "این چیزی که اکنون گفتید، به نظر من توهین آمیز و گستاخانه است، چرا چنین حرفی را زدید؟" با این جمله می توانید بحثی سازنده میان خود شروع کنید.
البته باید حواستان باشد بحث از کنترل شما خارج نشود. اگر فرد همچنان به بی‌ادبی و گستاخی خود ادامه داد، به مکالمه پایان دهید و محل را ترک کنید. در این زمان باید مطمئن شوید تمام آنچه را که باید، انجام داده اید و حالا باید فرد را به حال خود بگذارید.
باید بدانید هر کسی روی نظر و عقیده‌ی خود مصمم است و شاید نظرات شما را قبول نکند. پس اگر تلاش هم کنید، نمی توانید نظر آن‌ها را تغییر دهید.
به جای "تو" از "من" استفاده کنید
استفاده از واژه‌ی "تو" نشانه‌ی متهم کردن طرف مقابل است و ممکن است او حالت تهاجمی به خود بگیرد. باید بگویید چطور کارهای آن‌ها روی شما تأثیر گذاشته و شما چه احساسی نسبت به آن رفتار دارید. اگر یکی از دوستانتان درباره وزن شما اظهار نظر کرد، به جای گفتن "رفتارت بسیار زشت و گستاخانه بود"، بگویید: "وقتی درباره اندام من چنین حرفی زدی، احساس ناخوشایندی به من دست داد و ناامید شدم."
با فرد گستاخ خصوصی حرف بزنید
هیچ کسی دوست ندارد به خاطر رفتار اشتباهی که داشته، مورد شماتت همه قرار گیرد. اگر کسی در جمع به شما توهین و بی‌ادبی کرد، خصوصی با او حرف بزنید.
وقتی در جمع هستید و یکی از افراد حاضر عقیده‌ی شما را زیر سؤال برد، صبر کنید و در خلوت با فرد موردنظر حرف بزنید و درباره آن موضوع بحث کنید. می‌توانید برای او پیام بفرستید و بگویید: "می خواهم درباره موضوعی با تو صحبت کنم. چند دقیقه وقت داری؟"
وقتی با طرف مقابل خصوصی حرف بزنید، دیگران در بحث شما دخالتی ندارند، زیرا جانب داری آن‌ها ممکن است سبب بدتر شدن اوضاع شود.
خیلی وارد جزئیات نشوید
اگر در رفتار با کسی مشکل دارید، قبول کنید در حد توانتان تلاش خود را برای بهبود اوضاع انجام داده‌اید. اگر کسی روی گستاخی و بی‌ادبی مصر است، نمی توانید او را مجبور کنید مؤدب باشد. گاهی تلاش برای تغییر رفتار افراد بی‌ادب سبب می شود بدتر از قبل عمل کنند.
گاهی مجبور می شوید گستاخی آن‌ها را بپذیرید و قبول کنید تقصیر شما نیست. آن‌ها را به حال خودشان بگذارید تا راه چاره‌ای پیدا کنند.
راهکار دوم: نادیده گرفتن فرد بی‌ادب
خود را بی‌تفاوت نشان دهید
گاهی نباید هیچ عکس‌العملی از خود نشان دهید. اگر فکر می کنید عصبانی یا ناراحت شده‌اید، هیچ واکنشی نشان ندهید و چهره‌ی بی‌تفاوت به خود بگیرید. وقتی در مقابل توهین و گستاخی دیگران از خود خشونت نشان دهید، کاری کرده اید که او می خواهد.
پس خونسرد باشید و آرامش خود را حفظ کنید. در زمان عصبانیت، چشمان خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید.
گاهی بهتر است قیافه‌ی جدی به خود بگیرید و صورتتان حالت بی‌تفاوتی نشان دهد. باید به طرف مقابل نشان دهید وقت شما ارزشمندتر از حرف‌های اوست.
ارتباط چشمی مستقیم برقرار نکنید
وقتی ارتباط چشمی برقرار می کنید، تائید رفتار و حرف‌های طرف مقابل را نشان می دهید. پس به او نگاه نکنید و به چیزی زل بزنید که در فاصله‌ی دوری از شما قرار دارد.
نباید به زمین نگاه کنید، زیرا این کار عدم اعتماد به نفس شما را نشان می دهد. با نگاهی ثابت، فردی مسلط و با اعتماد به نفس به نظر می رسید.
رویتان را برگردانید
می توانید با زبان بدن خود، پیام‌های زیادی را به طرف مقابل منتقل کنید. پس شانه‌ها و پاهای خود را در جهت مخالف فرد موردنظر بچرخانید. بازوها را جلوی بدنتان بیاورید و خود را نسبت به طرف مقابل بی تفاوت نشان دهید.
محل را ترک کنید
اگر ممکن است، در جهت مخالف بروید و اصلاً به پشت سرتان نگاه نکنید. در این هنگام، راست بایستید و اعتماد به نفس خود را نشان دهید. شاید بهتر باشد پاسخ کوتاهی به طرف مقابل بدهید و بعد از او دور شوید. این کار نشان می دهد به حرف‌هایش گوش داده‌اید و با او مخالفید. مثلاً می توانید قبل از ترک محل، به او بگویید "خب" یا "نمی دانم".
وقتی یکی از همکلاسی‌هایتان برای نمره‌ی خوبش شما را تحقیر می‌کند، لبخند بزنید و بگویید "خیلی خوب است." سپس توجه خود را به فرد دیگری جلب کنید.
اگر یکی از دوستان یا آشنایانتان شما را ناراحت کرده، چند دقیقه از او دور شوید تا فرصتی برای آرام شدن داشته باشد. شاید هنگام بازگشت، رفتار طرف مقابل تغییر کرده باشد.
از فرد گستاخ و بی‌ادب دوری کنید
از فرد بی‌ادب و گستاخ فرار کنید تا رفتار او، سبب ناراحتی‌تان نشود. اگر این فرد را هر روز می بینید، سعی کنید ارتباط خود را به حداقل برسانید. مثلاً دفتر خود را عوض کنید تا برخورد کمتری با او داشته باشید؛ اما اگر فرد گستاخ غریبه است، مشکلی ندارید؛ زیرا احتمالاً او را دوباره نخواهید دید.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/622652/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی