اخبار محرمانه

آخرين مطالب

«انتخاب» گزارش می دهد؛

معاون رئیسی چگونه بی سر و صدا در حال اجرای سند 2030 است؟ + سند سیاسی

معاون رئیسی چگونه بی سر و صدا در حال اجرای سند 2030 است؟ + سند
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - هرچند انسیه خزعلی حرف خود را تکذیب کرد و مدعی شد که آیورا ارتباطی با سند 2030 ندارد، اما شواهد و مستندات چیز دیگری را می‌گویند. بر اساس آنچه در وب سایت رسمی آیورا آمده، عنوان شده است که کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان که ذیل آیورا بوده و جمهوری اسلامی ایران اخیرا به عنوان ریاست کارگروه آن درآمده، محور‌های متعددی برای فعالیت دارد که ذیل بیانیه شانزدهمین نشست وزرایی در سال 2016؛ در بالی صادر شد که براساس آن «کشور‌های حاضر در این کارگروه متعهد به تساوی جنسیتی و توانمندسازی زنان براساس کنفرانس آدیسابابا و سند 2030 برای توسعه پایدار هستند.»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس سیاسی «انتخاب»: هنوز تجمعات مخالفان سند 2030 از تهران و قم تا مشهد را در زمان دولت قبل به خاطر داریم. اما شاید مهم‌ترین مسئله‌ای که شنبه شب در برنامه شیوه توسط معصومه ابتکار مطرح شد، پرده برداشتن از اجرای سند 2030 در دولت سیزدهم بود.
در این بخش از مناظره انسیه خزعلی که تاکید داشت به عنوان شخصیت حقیقی در برنامه حضور پیدا کرده است نه معاون امور زنان و خانواده دولت رییسی، بیان کرد که «ما توانستیم آیورا را برای آموزش زنان حاشیه اقیانوس هند برعهده بگیریم»، ابتکار هم در واکنش به او گفت که «در چارچوب سند 2030!» خزعلی هم در پاسخ عنوان کرد که «در چارچوب سند 2030 هم باشد با حق تحفظ مواردی که مدنظر خودمان است را اجرا می‌کنیم.» این صحبت او واکنش ابتکار را به همراه داشت مبنی بر اینکه «آنچه برای‌تان مصلحت است برای ما نبود!».
12 ساعت پس از اتمام این برنامه اما معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم به نوعی سخنان خود را تکذیب کرد. خزعلی در صفحه توییتری خود نوشت که: «جمهوری اسلامی ایران همچنان بر موضع خود در مخالفت با اجرای بند آموزش سند 2030 در کشور پابرجاست و مدیریت کارگروه توانمندسازی اقتصادی آیورا که ایران به مدت دو سال عهده دار آن است، ارتباطی با 2030 ندارد. آیورا (اتحادیه کشور‌های حاشیه اقیانوس هند) نهادی با هدف توسعه همکاری‌های تجاری-اقتصادی است و با ریاست جمهوری اسلامی ایران بر کارگروه بانوان آیورا، زنان متخصص ایرانی، زنان کشور‌های عضو آیورا را توانمند می‌سازند. در تعاملات بین‌المللی بر اصول خود پافشاری می‌کنیم حتی اگر مرتبط با داخل کشور نباشد.»
هرچند انسیه خزعلی حرف خود را تکذیب کرد و مدعی شد که آیورا ارتباطی با سند 2030 ندارد، اما شواهد و مستندات چیز دیگری را می‌گویند. بر اساس آنچه در وب سایت رسمی آیورا آمده، عنوان شده است که کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان که ذیل آیورا بوده و جمهوری اسلامی ایران اخیرا به عنوان ریاست کارگروه آن درآمده، محور‌های متعددی برای فعالیت دارد که ذیل بیانیه شانزدهمین نشست وزرایی در سال 2016؛ در بالی صادر شد که براساس آن «کشور‌های حاضر در این کارگروه متعهد به تساوی جنسیتی و توانمندسازی زنان براساس کنفرانس آدیسابابا و سند 2030 برای توسعه پایدار هستند.»

اخبار محرمانه


این کارگروه همچنین قبل از شروع و در جریان شکل‌گیری، در اهداف خود تصریح کرده که متعهد به تحقق اهداف سند 2030 ذیل اهداف توسعه پایدار است.
در گزارشی که از شانزدهمین جلسه هیات وزیران اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند در بالی، اندونزی به تاریخ پنجشنبه 27 اکتبر 2016 در این وب سایت قرار گرفته، اعلامیه برابری جنسیتی و توانمندسازی اقتصادی زنان منتشر شده است که بر مبنای آن وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند (IORA)، استرالیا، بنگلادش، کومور، هند، اندونزی، ایران، کنیا، ماداگاسکار، مالزی، موریس، موزامبیک، عمان، سیشل، سنگاپور، سومالی، جنوب آفریقا، سریلانکا، تانزانیا، تایلند، امارات متحده عربی و یمن، به مناسبت شانزدهمین نشست شورای وزیران (COMM)، پذیرفته‌اند که «تعهدات موجود کشور‌های عضو IORA برای پیشبرد برابری جنسیتی را یاد آوری می‌کنیم، از جمله به رسمیت شناختن اینکه توانمندسازی زنان و دختران موضوعی فرابخشی در تمام امور آیورا است (نشست شورای وزیران COMM2013) و همچنین اعلامیه اقتصادی آیورا در سال 2014 که بیان می‌کرد که "شکوفایی منطقه تنها با سرمایه‌گذاری در توانمندسازی زنان به طور کامل محقق خواهد شد" و بیانیه پادانگ در سال 2015، که "تعهد به اهمیت توانمندسازی اقتصادی زنان به عنوان یک محرک مؤثر رشد و توسعه اقتصادی" را مجدداً تأیید کرد.»
در ادامه این اعلامیه بیان شده است که «مجدداً بر تعهدات مورد پذیرش در مورد برابری جنسیتی و توانمندسازی اقتصادی زنان در سند اجرایی سومین کنفرانس بین المللی تأمین مالی برای توسعه در آدیس بابا و همچنین "سند 2030 برای توسعه پایدار" تأکید می‌کنیم.»
همچنین کشور‌های عضو آیورا به رسمیت شناخته‌اند که «مشارکت و رهبری کامل و برابر زنان در اقتصاد برای تحقق برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان حیاتی است و این مهم، سهمی حیاتی در پیشرفت در تمامی اهداف و برنامه‌های "سند 2030" خواهد داشت.»
در روز جهانی زن سال 2022 هم آیورا سند تعهد جنسیتی خود را منتشر کرد که بر اساس آن، 23 کشور عضو متعهد می‌شوند که «بهترین تلاش را برای دستیابی و حفظ میانگین نسبت حضور زنان به مردان به صورت 40 درصد زن، 40 درصد مرد و 20 درصد مشترک در تمام جلسات، فعالیت‌ها و رویداد‌های آیورا تا سال 2030 انجام دهند.» همچنین برای «دستیابی و حفظ میانگین سالانه نسبت زنان به مردان به عنوان سخنگو یا رئیس هیئت در جلسات، فعالیت‌ها و رویداد‌های آیورا به صورت 40:40:20 تا سال 2030 تلاش کنند.» از دیگر مواردی که اعضا به آن تعهد داده‌اند، تلاش برای «دستیابی و حفظ نسبت زنان به مردان به صورت 40:40:20 در پست‌های مدیریتی دبیرخانه آیورا تا سال 2030» است. در ادامه این سند بر تعهد آیورا به هدف شماره پنج «سند 2030 برای توسعه پایدار»: دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران، تاکید مجدد شده است.

اخبار محرمانه


با این تفاصیل گرچه خزعلی در توییتر خود عنوان کرد که آیورا ارتباطی با سند 2030 ندارد، اما به نظر می‌آید که مستندات مبنی بر به کارگرفتن آیورا در چارچوب سند 2030، اظهارات ابتکار را تایید می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/763679/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسلیحات، واجب تر از نان شب

عکس سحر دولتشاهی و پیمان معادی وایرال شد

طلای جهانی جهش کرد

تجمع ضد صهیونیستی نزدیک کالج امرسون

تیپ و استایل ویژه افسر مین جانگو در 52 سالگی

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق

اعتراض ایرلند به قانون ضد مهاجرتی انگلیس

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه

سکانسی از سریال «همه چیز آنجاست»

"حاج کمال" سنگ‌انداز می‌شود

اگر کیس بهتری سراغ دارید به من بگید

غیرتی شدن "مهران غفوریان" بخاطر دسته گل

رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ

وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند

گزیده‌های نفتی هفته

رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند

«مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا

چین سفیر آلمان را احضار کرد

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

سروده نغمه مستشارنظامی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

«پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است

دستگیری رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه جورجیا در جریان اعتراضات به نسل کشی غزه!

«هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید

جزئیات مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی اعلام شد

بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه 86 ارتش اعطا شد

قیمت بیت کوین تا 63 هزار دلار کاهش یافت

واکنش خبرگزاری دولت به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

ادعایی درباره ضرر مرغداران؛ تولیدکننده 10 هزار تومان ضرر می‌کند

تبدیل امر خیر به امر شَر

کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم

آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان

پدر «نازنین» با اینکه دخترش عقد بمونه مخالفه!

مراقب باشیم واژه‌ها به خنجر تبدیل نشود!

دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای

واکنش مقام دولت به تصاویر ورود نظامیان به حریم دانشگاه‌های آمریکا

وزیر دفاع در اجلاس شانگهای: پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی یک اعلان هشدار بود

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

باکلاس‌ها با هر لباس چه گردنبندی میندازن؟

جانشین فرمانده سپاه: ما پشتیبانی از مظلوم در برابر ظالم را دائما ادامه می‌دهیم

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی