اخبار محرمانه
نزدیک شدن جنگنده‌های چینی به 70 کیلومتری تایوان
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 - 18:40:35
اخبار محرمانه - فارس / همزمان با تصویب کمک نظامی 95 میلیارد دلاری آمریکا به تایوان شماری از جنگنده‌های چینی به شمال و جنوب این جزیره نزدیک شدند.
 وزارت دفاع تایوان روز یکشنبه از مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بسته کمک نظامی تشکر کرد و اعلام کرد که این بسته حمایت « مستحکم» آمریکا از تایوان را نشان می‌دهد.به گزارش «خبرگزاری فرانسه» این وزارتخانه صبح یکشنبه با تاکید بر فشارهایی که تایوان از سوی چین با آن مواجه است، گفت که در 24 ساعت گذشته 14 هواپیمای نظامی چینی از خط میانی تنگه مهم تایوان عبور کردند.
بر اساس نقشه‌ای که وزارت تایوان ارائه کرده است، برخی از هواپیماهای چینی به 40 مایل دریایی (70 کیلومتری) بخش‌های شمالی و جنوبی تایوان نزدیک شدند.وزارت دفاع تایوان اعلام کرد: «استفاده از بودجه مربوطه را از طریق ساز و کارهای مبادله‌ای موجود با ایالات متحده هماهنگ خواهد کرد.»تایوان از سال 2022 از تاخیر در تحویل تسلیحات آمریکایی مانند موشک‌های ضدهوایی «استینگر» شکایت کرده بود. آمریکا مهم‌ترین حامی بین‌المللی و تامین کننده تسلیحات تایوان علیرغم عدم وجود روابط رسمی دیپلماتیک است.پکن در سالیان گذشته بارها به واشنگتن درباره بی توجهی به سیاست «چین واحد» و فروش تسلیحات به این جزیره هشدار داده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1222205/نزدیک-شدن-جنگنده‌های-چینی-به-70-کیلومتری-تایوان
بستن   چاپ