اخبار محرمانه
گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
شنبه 8 ارديبهشت 1403 - 08:45:26
اخبار محرمانه - فارس / وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی همتای پرتغالی درباره کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال، گفت: موضوع انسانی آزادی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرا‌ی آنها در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.
پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در خصوص مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به رایزنی و تبادل نظر پرداخت.
وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فیمابین دو کشور اشاره کرد.
 امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه خواند.
 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1224031/گفت‌وگوی-تلفنی-وزیر-خارجه-پرتغال-با-امیرعبداللهیان-درباره-کشتی-اسرائیلی-توقیف-شده
بستن   چاپ