اخبار محرمانه
کرونا جان سومین فرد پیر جهان را گرفت
پنجشنبه 22 مهر 1400 - 18:08:13
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / رسانه‌های محلی روز یکشنبه گزارش دادند که مسن‌ترین فرد در برزیل و سومین فرد پیر در جهان که فرانچسکا سلسا دوس سانتوس نام داشت، درگذشت.
یکی از نوه هایش به نام فرناندا گفت "او 16 روز قبل از تولد 117 سالگی خود در فورتالزا ایالت سئاری بر اثر کرونا و درگیری شدید ریه درگذشت. این مترادف با عشق، اراده برای زندگی و همه ویژگی‌های خوبی است که می‌توان تصور کرد. با وجود اینکه فرانچسکا سالیان سال در بستر بیماری بود و هیچ تحرکی نداشت اما فرزندان و نوه‌هایش از او خسته نشدند و باز هم عشق و وابستگی عمیقی میان آن‌ها جریان داشت.

اخبار محرمانه

به گفته فرزندان، اکنون در هر گوشه خانه یک خلأ وجود دارد و جای او خالی است.
بر اساس گزارش گروه تحقیقات Gerontology (GRG)، که افراد بالای 110 سال را ردیابی می‌کند و دارای گواهینامه استاندارد رکورد‌های جهانی گینس است، فرانچسکا سلسا دوس سانتوس در 21 اکتبر 1904 در کاسکاول، ایالت سیرا متولد شد. به گزارش "GRG"، این پیرزن برزیلی پس از کانه تاناکا ژاپنی (118 سال و 281 روز) و لوسیل راندون فرانسوی (117 سال و 241 روز) سومین فرد مسن جهان بود.
دوس سانتوس در نبرد سخت با کرونا تسلیم شد و او را روز چهارشنبه در فورتالزا دفن کردند. او در زندگی خود شاهد دو بیماری همه گیر، آنفولانزای اسپانیایی بین 1918 تا 1919 و همه گیری کووید -19 بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/633330/کرونا-جان-سومین-فرد-پیر-جهان-را-گرفت
بستن   چاپ